طراحی وب سایت شخصی

بسته پیشنهادی وب سایت شخصی
خودتان را در دنیای آنلاین مطرح کنید
مناسب برای : معرفی فعالیت ها و آثار شخص یا گروه خاص؛ مانند: عکاس‎ها، هنرمندان، نویسندگان و تمامی افراد یا گروه‎هایی که تمایل به معرفی حرفۀ خود در دنیای وب را دارند.
علاوه بر این پیدا کردن کار جدید، پیشرفت حرفه‌ای، نمایش دست آورد ها و توانایی‌ها یا حتی به اشتراک گذاشتن داستان زندگی و پیشرفت شما می‌تواند از دیگر دلایلی باشد که شما را به داشتن وب سایت شخصی ترغیب کند.

معمولاً شامل صفحات :

  • خانه – معمولا شامل: اسلاید شو
  • درباره من – معمولا شامل: رزومه، معرفی و میزان مهارت‎ها
  • آثار – معمولا شامل: گالری، نمونه کارها، پروژه‎ها
  • تماس با من – معمولا شامل: فرم و شبکه های اجتماعی
  • اخبار – معمولا شامل: رویدادها، اخبار مربوط به گالری‎های شخصی، اخبار نمایشگاه‎های شخصی
  • بلاگ – معمولا شامل: یک عکس، متن و کامنت

 

کاربردهای وب سایت شخصی

وب سایت های شخصی کاربردهای فراوانی دارد. از معرفی و ارائه رزومه و نمونه کار گرفته تا استفاده از آن برای انتشار عقاید و داستان ها و … .  در این بخش از مقاله ما به انواع سایت شخصی می پردازیم.
رزومه آنلاین: با ایجاد یک وب سایت شخصی، معرفی کار و تخصص خود را حرفه‌ای انجام دهید. سوابق کاری و تحصیلی، تقدیرنامه‌ها و گواهی‌نامه‌ها و هر موضوعی که در آن حرفی برای گفتن دارید را در سایت شخصی‌‎تان درج کنید. یک سایت شخصی که دامنه آن نیز به نام شماست. این رزومه آنلاین و به‌روز، می‌تواند در هر جایی از دنیا موقعیت‌های شغلی متفاوتی برای شما ایجاد کند.
پورتفولیو (Portfolio): نویسندگان، افراد مشهور مانند بازیگران تئاتر و سینما، نقاشان، هنرمندان و… با داشتن یک وب سایت، علاوه بر ارائه بیوگرافی می‌توانند آثار خود را نیز در معرض دید همگان، قرار دهند. اطلاع از جدیدترین خبرها و اتفاقات در زندگی کاری و شخصی ایشان، علاوه بر افزایش شهرت یک نوع تبلیغ آنلاین نیز محسوب می‌شود.
وبلاگ شخصی: وب سایتی شخصی برای درج نظرات و عقاید، سفرنامه‌ها و تجربه‌هایی که در طول سفر و یا کار برای شما، پیش آمده است. وبلاگی با دامنه ثبت‌شده به نام صاحب سایت، از بهترین وب سایت های شخصی است که تصویر‌سازی خوبی از مالک آن، در ذهن کاربران ایجاد می‌کند. در یک وبلاگ می‌توانید امکان تبادل نظر با کاربران را نیز قرار دهید و در تعامل با آنها باشید. در این حین می‌توانید با بهره‌گیری از دانسته‌ها و تجربیات دیگران به سطح دانش خود نیز بیافزایید.
انتشار مقالات و ترجمه‌ها: از دیگر کاربردهای وب سایت‌های شخصی، ارائه مقالات و ترجمه‌ها است. مقالات علمی پژوهشی و ترجمه‌های تخصصی در زمینه کاری خود را در سایت شخصی و دسترس عموم قرار دهید. این روش علاوه بر افزایش بازدید سایت با کلمه‌های کلیدی مرتبط، معرف خوبی برای شما خواهد شد.
آموزش: از دیگر انواع سایت شخصی می توان به سایت های آموزشی شخصی اشاره کرد.یک سایت شخصی می‌تواند فضایی مناسب برای ارائه آموزش‌ در زمینه‌های متفاوت، به مخاطبان باشد. چنانچه در رشته‌هایی مانند نقاشی، آشپزی، موسیقی، طراحی سایت و… تخصص دارید با راه‌اندازی وب‌سایت شخصی با نام خود، می‌توانید مهارت‌هایتان را به دیگران نیز آموزش دهید.

 

روند شروع تا پایان پروژه

1. ارسال درخواست
شما می توانید از انتهای صفحه درخواست مشاوره جهت طراحی وب سایت خود را برای ما ارسال کنید.

8. کنترل کیفیت و محتوای سایت
کنترل کیفیت و محتوای سایت انجام و نقطه نظرات شما اعمال میشود

2. تماس تلفنی کارشناسان فروش با شما
کارشناسان فروش بعد از مشاهدۀ درخواست جهت راهنمایی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

9. کنترل کیفیت عملکرد وب سایت
یکی از کارشناسان و نماینده شما به صورت کاربرِ عادی سایت را بررسی می کند تا راحتی کار با سایت و عملکرد آن بررسی شود.

3. بررسی نیازهای شما و ارائه پیشنهادات
بررسی نیازها و اهداف مورد نظر و ارائه پیشنهادات برای بهتر شدن نتیجه

10. نمایش نسخه نهایی به صورت خصوصی
سایت قبل از ارائه و بازگشایی برای عموم جهت مشاهده و بررسی نهایی بارگزاری می شود تا تایید نهایی شود یا اصلاحات و تغییرات نهایی را اعلام کنید.

4. ایجاد سفارش
پس از جمع بندی و نتیجه گیری سفارش شما ایجاد و فاکتور صادر می گردد.

11. رفع اصلاحات نهایی وب سایت و تایید نهایی
تغییرات و اصلاحات نهایی مطابق با درخواست شما اعمال و تایید نهایی خواهد شد.

5. عقد قرار داد
در فرم قرار داد که به امضای دو طرف خواهد رسید تمامی وظایف ما و شما با رعایت تمامی مسائل حقوقی و… مشخص خواهد شد.

12. تسویه حساب، انتشار و آغاز پشتیبانی برنزی
بعد از بررسی عملکرد وب سایت و قبل از انتشار پروژه، ۴۰% مبلغ باقی ماندۀ پروژه دریافت خواهد شد. وبسایت برای عموم انتشار یافته و پشتیبانی 3 ماهه برنزی آغاز خواهد شد.

6. پرداخت ۶۰% هنگام عقد قرارداد
هنگام عقد قرار داد ۶۰% مبلغ کل قرار داد به عنوان پیش پرداخت دریافت می شود.

13. جلسه آموزش مدیریت وب سایت
در صورت نیاز نحوه مدیریت وب سایت و وارد کردن اطلاعات آموزش داده خواهد شد.

7. انجام مراحل اولیه پروژه و ارائه نسخه اولیه
مراحل اولیه پروژه آغاز و پس از پایان نمونه اولیه جهت دریافت نظرات و تغییرات احتمالی ارائه میشود

14. در کنار شما هستیم

نحوه پشتیبانی

  • پشتیبانی وب سایت بر بستر  پشتیبانی برنزی(پایه)،نقره ای و طلایی ارائه می گردد.
  • نحوه پاسخگویی به صورت گفتگوی آنلاین، تلفنی، تیکت یا ارسال ایمیل می باشد.
  • میانگین مدت زمان بررسی تیکت ها و ایمیل ها ۳ ساعت می باشد.
  • ساعات پاسخگویی در روزهای کاری  11 الی ۱۷ می باشد.

دامنه چیست و چگونه انتخاب می‌شود؟

در فضای دیجیتال، وب سایت شما می‌بایست یک آدرس منحصر به فرد داشته باشد تا مشتریان شما بتوانند با وارد کردن آن آدرس در مرورگر خود، سریعا به فروشگاه اینترنتی و یا سایت شما دسترسی پیدا کنند. در انتخاب نام دامنه، می‌بایست موارد زیر را در نظر بگیرید تا در ذهن مشتریان خود، حک شوید:

  • نام دامنه ساده باشد.
  • نام دامنه کوتاه باشد.
  • نام دامنه قابل فهم باشد.

چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنم؟

نام دامنه معرف کسب و کار شما در دنیای مجازی است. در انتخاب نام دامنه پیشنهاد می‌شود دامین را از میان ۵ کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت کسب و کارتان در فضای مجازی، انتخاب کنید. دقت کنید این نام کوتاه، ساده، و ماندگار در ذهن مخاطب باشد. همچنین برای جلوگیری از سو‌استفاده‌های احتمالی رقبا از نام وبسایت خود، بهتر است تمام پسوند‌های رایج و نیز مرتبط را ثبت نمایید.

بخش ها
  • صفحه اصلی: خانه یا صفحه اصلی، اولین و مهم‌ترین صفحه‌ای است که بازدید کنندگان سایت با آن رو به رو می‌شوند. برای اینکه تأثیر مناسبی بر روی بازدیدکنندگان بگذارید باید روی طراحی صفحه اصلی خود دقت زیادی داشته باشید. در این صفحه باید به خوبی نشان دهید که شما چه کسی هستید، هدف از ساخت این سایت چیست و آن‌ها چه چیزی در سایت شما پیدا خواهند کرد.

     
  • بیوگرافی: بیوگرافی می‌تواند یک فرم کوتاه از اطلاعات شخصی در صفحه اصلی یا یک صفحه کاملاً مجزا با عنوان "درباره من" باشد. در بیوگرافی باید توضیح کاملی در مورد شغل حرفه‌ای به همراه مهارت‌ها و توانایی‌های خود ارائه کنید. همچنین می‌توانید به علایق خود نیز اشاره‌ای داشته باشید. اگر در هنگام ساخت وب سایت شخصی به دنبال ایجاد یک سایت رزومه‌ای هستید، بهتر است در این فایل رزومه خود را برای دانلود قرار دهید.

     
  • نمونه کارها: وب سایت شخصی شما محلی برای نمایش نمونه کارهای شما خواهد بود. بنابراین می‌توانید یک صفحه با همین نام در سایت داشته باشید و نمونه کارهای خود را در آن قرار دهید. شما می‌توانید لینک‌های مربوط به کارهای خود را نیز در این بخش قرار دهید. استفاده از تصاویر در این بخش اهمیت زیادی دارد. البته بعضی از حرفه‌ها به گونه‌ای هستند که نمونه کار آن‌ها را نمی‌توان به صورت تصویری نمایش داد، در این صورت سعی کنید با تعریف کردن موفقیت‌ها یا ارائه نتایج نمونه کارهای خود را نمایش دهید. برای مثال اگر نویسنده هستید می‌توانید لینک مقالات و نوشته‌های خود را قرار دهید.

     
  • عکس‌ها و ویدیوها: به طور کلی تصاویر و ویدیوها در برقرار ارتباط بهتر با بازدید کنندگان تأثیر بسیار زیادی دارند. برای مثال زمانی که یک عکس از خود در سایت قرار می‌دهید بسیار قابل اعتماد تر خواهید بود. عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به محل کار، فعالیت‌ها، جلسات، کنفرانس‌ها، پیشرفت‌های کاری و .... از جمله محتواهایی هستند که باید در این بخش قرار بگیرند.

     
  • وبلاگ: شروع یک وبلاگ راه بسیار خوبی برای به اشتراک گذاری دانش شما با دیگران و نمایش میزان دانسته‌های شما در حوزه فعالیتتان خواهد بود. یک وبلاگ حرفه‌ای به ساخته شدن شخصیت حرفه‌ای شما کمک زیادی خواهد کرد. بنابراین در هنگام ساخت وب سایت شخصی حتماً یک بخش برای وبلاگ خود نیز در نظر بگیرید. پیشرفت‌های جدید در حوزه فعالیت‌های شما یا به اشتراک گذاری تجربیات کاری از جمله مهم‌ترین مطالبی هستند که می‌توانید در وبلاگ خود از آن‌ها استفاده کنید.

  • توصیه نامه‌ها یا نظرات مشتریان: قرار دادن نظرات پیمانکاران و مشتریان قبلی در وب سایت شخصی میزان حرفه‌ای و قابل اعتماد بودن شما را به نمایش خواهد گذاشت. برای اینکار شما می‌توانید از افرادی که با آن‌ها کار کرده‌اید بخواهید تا نظر خود را در مورد تجربه کار با شما و نکات مثبتی که در این همکاری نظر آن‌ها را جلب کرده است را با دیگران به اشتراک بگذارند. در این قسمت سعی کنید همیشه نظرات واقعی را به اشتراک بگذارید و هیچگاه از نظرات جعلی استفاده نکنید. زیرا نظرات جعلی تنها وجه شما را تخریب خواهند کرد.

     
  • ارتباط با ما: یکی از اهداف اصلی شما از ساخت وب سایت شخصی ایجاد ارتباط با افراد جدید خواهد بود. بنابراین باید یک صفحه ارتباط با ما در سایت خود داشته باشید و تمام راه‌های دسترسی به خود را در آن قرار دهید.
اجزا
  • رنگ‌ها: رنگ‌ها نشان دهنده احساسات شما هستند. قبل از انتخاب رنگ‌ها و به کار بردن آن‌ها در سایت خود بهتر است تا با روانشناسی رنگ‌ها و احساساتی که هر یک از آن‌ها منتقل می‌کنند آشنا شوید. آیا شما فردی فعال و پرانرژی هستید یا خونسرد و با اعتماد به نفس؟ این رنگ‌ها هستند که می‌توانند این احساسات را به مخاطبان شما نشان دهند بنابراین توصیه می‌کنیم در این مورد دقت کافی را داشته باشید.

     
  • فونت‌ها: همانند رنگ‌ها، فونت‌ها نیز در انتقال احساسات نقش مهمی دارند. در وبزی شما به فونت‌های مختلفی دسترسی دارید که می‌توانید از بین آن‌ها بهترین گزینه را بر اساس احساسات شخصی و حرفه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید انتخاب کنید.

     
  • لوگو: لوگو مهم‌ترین بخش در برندینگ شما است. برند شخصی شما باید یک لوگو داشته باشد. بنابراین اگر لوگو ندارید توصیه می‌کنیم حتماً یک لوگو برای خود طراحی کنید.