کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت از جمله ابزارهای کارآمد برای برقراری ارتباط بهتر با مشتریان و مخاطبان بالقوه شما هستند. کارت ویزیت در ابعاد و اندازه‌های کوچکی طراحی و تولید می‌شود و قصد تبلیغ کسب‌وکار و تجارت‌ها را برعهده دارد. این کارت‌ها با وجود به‌روزشدن بازاریابی و شیوه‌های مدرن، همچنان طرفدار دارند. بدون در نظرگرفتن این مسئله که چه کسب‌وکار یا تجارتی دارید، برای حرفه‌ای بودن باید یک کارت ویزیت مناسب با فعالیت‌های خود داشته باشید.

با وجود پیشرفت‌‌های روزافزون در عصر جدید و ظهور تکنولوژی‌هایی مانند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو از جمله گوگل، شاید به‌نظر برسد که  کارت ویزیت جایگاه خود را از دست داده است. در حالی که هنوز هم یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ابزار تبلیغات و بازاریابی به شمار می‌آید. کارت ویزیت (business card) این فرصت طلایی و ارزشمند را به محصول و خدمات شما می‌دهد که در صورت نیاز، مشتریان با شما تماس گرفته و از خدمات شما استفاده کنند. در صورتی که در طراحی ویزیت کارت نکات و استانداردهای لازم رعایت شده باشد و طرح کارت آن جذابیت مناسب را داشته باشد، در ذهن مشتری می‌ماند و در زمان مناسب برای او یادآوری می‌شود.

 

چرا باید کارت ویزیت داشته باشیم؟

بسیاری از مخاطبان بالقوه شما گوشی همراه هوشمند ندارند و توجه بیش‌از حد به تبلیغات اینترنتی، فرصت دستیابی به رضایت و جذب این دسته نسبتا بزرگ را از شما خواهد گرفت. شما با وجود کارت ویزیت اعتبار بالایی به فعالیت‌های تجاری خود می‌بخشید و به دیگران نشان می‌دهید که هستید و چه می‌کنید! با داشتن این کارت فرصت دارید حلقه ارتباطات با مشتریان خود را وسیع‌تر کنید و فرآیند شبکه‌سازی را برای تجارت خود آسان کنید. با کارت ویزیت شما آگاهی از برندتان را افزایش خواهید داد.

انواع کارت ویزیت

کارت‌های ویزیت معمولا از نظر ابعاد، اندازه، نوع طراحی و رنگ‌بندی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. همچنین بسته به اینکه قصد تبلیغ چه حوزه‌ای را دارند، ممکن ‌است تفاوت‌های عمده‌ای داشته باشند. همچنین براساس اینکه کارت‌های ویزیت چه جنسی دارند یا جنبه لوکس یا ساده‌ای دارند نیز تقسیم‌بندی‌های متنوعی دیده می‌شود.

جنس کارت‌های ویزیت

از نمونه‌های ساده تا لوکس کارت ویزیت، همگی قصد تبلیغات شما را دارند و ممکن‌ است براساس اینکه چه سطح کیفیتی دارند، از جنس‌های مختلفی تهیه شوند. به‌عنوان مثال در برخی نمونه‌ها از لمینت مات یا براق به‌عنوان یک روکش با ظاهری جذاب استفاده می‌شود. چنین جنس مرغوبی علاوه‌بر زیبایی، استحکام فوق‌العاده‌ای نیز دارد. حتی در نمونه‌های ساده کارت ویزیت نیز از لایه‌های گلاسه به‌منظور افزایش استحکام استفاده می‌شود. از مواد اولیه مختلفی در طراحی کارت ویزیت استفاده می‌شود که کتان با روکش سلفون از جمله پرطرفدارترین آن‌ها محسوب می‌شود. حتی در مواردی از پی وی سی نیز برای طراحی کارت‌هایی جذاب و مقاوم استفاده می‌شود.

بهترین کیفیت کارت ویزیت

معمولا نمونه‌هایی که گاها طلاکوب می‌شوند یا دارای بافت‌های ضخیم یا نازک هستند، از باکیفیت‌ترین انواع کارت ویزیت هستند و طرفداران بسیاری دارند. همچنین انواع کارت ویزیت از جنس کتان نیز کیفیت قابل توجهی را عرضه می‌کند.

قیمت کارت ویزیت

البته باید توجه داشته باشید که هر اندازه مرغوبیت مواد اولیه‌ای که در تولید انواع کارت ویزیت به کار رفته است بیشتر باشد، قیمت‌های آن نیز افزایش می‌یابد. به‌عنوان مثال نمونه‌های کتان ضخیم، طلاکوب یا دارای بافت به مراتب گران‌تر از سایر انواع هستند. در صورتی که قصد دارید هزینه‌های کسب‌وکار خود را کاهش دهید یا به دنبال تیراژ بالایی برای چاپ کارت ویزیت هستید، توصیه می‌شود از نمونه‌های ساده مانند لایه‌های گلاسه استفاده کنید. در ازای آن این امکان را دارید که طراحی کارت خود را بهتر کنید!

کارت ویزیت هوشمند مجهز به NFC
انتقال آسان اطلاعات شما به گوشی های مجهز به NFC

کارت ویزیت هوشمند نسل جدید کارت های ویزیت است که دارای یک تراشه NFC می باشد که از طریق امواج رادیویی اطلاعات داخل تراشه را به گوشی ها انتقال می دهد.

NFC مخفف Near Field Communication به معنای ارتباط میدانی نزدیک می باشد. NFC یک تراشه کوچک است که از طریق امواج رادیویی اطلاعات را منتقل می کند.

از آنجایی که باید برای انتقال اطلاعات کارت هوشمند را به گوشی چسباند تا اطلاعات منتقل شود از این رو NFC دارای امنیت بالایی می باشد.

کارت ویزیت NFC حاوی یک تراشه NFC است که اطلاعات تماس شما در آن ذخیره می شود. به محض اینکه شخصی با تلفن خود به کارت ویزیت NFC شما ضربه می زند، جزئیات تماس به طور خودکار به دستگاه ارسال می شود. فقط آن را ذخیره کنید و تمام. ما می‌توانیم انواع داده‌ها را روی تراشه قرار دهیم، مانند کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، آدرس ایمیل، مکان و موارد دیگر. در مورد احتمالات کنجکاو هستید؟ با ما تماس بگیرید.

لینک وب سایت، لینک تمامی شبکه های اجتماعی و هر لینک دیگری قابل اشتراک می باشد.

اشتراک اطلاعات تماس

انتقال آنی اطلاعات تماس شامل نام و نام خانوادگی یا نام شرکت و آدرس سایت به گوشی

تجربه داشتن یک کارت ویزیت مدرن

کارت ویزیت های کاغذی اغلب اوقات دور ریخته می شوند، ممکن است گم شود و یا از بین برود. اما با داشتن کارت ویزیت هوشمند دیگر نیازی به حمل تعداد زیادی کارت ویزیت کاغذی ندارید و فقط با یک کارت می توانید جزئیات تماس خود را فقط در ۲ ثانیه به اشتراک بگذارید

کلاس کاری بالا و با کیفیت
صرفه جویی در مصرف هزینه و کاغذ
قابلیت ویرایش و بروزرسانی اطلاعات
بدون نیاز به برنامه خاص، فقط با روشن کردن NFC
پشتیبانی از تمامی گوشی های هوشمند اندروید و IOS مجهز به NFC

کارت ویزیت، از جمله امور ضروریه که هر فردی برای کسب وکارش بهش نیاز داره واز مزایای داشتنش بهره مند میشه. به عبارتی کارت ویزیت، کارت شناسایی شماست، وفعالیت تجاری شما رو برجسته تر می کنه. ماهیت اصلی کارت ویزیت معرفی و شناساندن یک شرکت یا فروشگاه و یا یک شخص به مخاطبان هست.

کارت ویزیت می تونه کاربرد تبلیغاتی داشته باشه، مؤثرترین شیوه ی تبلیغه و اولین برخورد و آشنایی مخاطب با شماست. و نکته مهم برای کارت ویزیت اینه که باید در انتخاب طراح و چاپخانه نهایت دقت رو به کار برد و از افراد با تجربه بهره گرفت چرا که در صورت سهل انگاری، نه تنها سودی براتون نداره بلکه نتیجه عکس داره و وجهۀ و اعتبار کسب و کارتون رو زیر سؤال می بره.

عناوین و موارد مورد نیاز برای طراحی کارت ویزیت

  • لوگو یا لوگوتایپ
  • شعار یا عنوان کوتاه
  • نام شرکت / شخص
  • شماره های تماس
  • آدرس مکانی
  • آدرس وب سایت
  • ایمیل
  • کد کیوآر QR Code